|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Problemet är att Schenker och DHL inte kommer att ha utlämningsställen nog för att få allt att fungera smärtfritt. Som distanshandlare så är mina kunder personer bosatta i glesbyggd och små städer. Tvingas kunden åka 2 mil för att lösa ut sitt postförskott så kommer man få en hel del arga mail och samtal.
Jag avskyr Postens höga priser. Samtidigt så känns problemet olösligt. De höga priserna orsakas av ett glesbebyggt och avlångt Sverige. Det är klart att det blir dyrt att skicka ett paket, när en lastbil med ett fåtal försändelser tvingas köra tvärs genom Sverige för att leverera dessa mitt ute på vischan. Samtidigt så är det Sveriges glesbygd som skapar förutsättningar för en blomstrande e-handel. I stora delar av landet slipper vi konkurrera med fysiska butiker, eftersom utbudet på dessa är så litet.
Jag tror tyvärr inte att det kommer att bli billigare att skicka paket och brev med tiden. Snarare tvärtom. I takt med att drivmedelspriserna skjuter i höjden så kommer det att bli dyrare. Det bor helt enkelt inga människor i det här enorma landet och därför blir allting så förbaskat dyrt.
|