Visa ett inlägg
Oläst 2007-09-24, 23:14 #1
wizzos avatar
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2006
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
wizzos avatar

Reg.datum: Dec 2006
Jag har experimenterat med LAMP och lekt en del med MySQL Query Browser lokalt på min hemma PC. Men vissa koder som jag testar kräver en Live server inte bara en lek server.
Så nu försöker jag föra över min lokala databas till webbhotellets server.

Det är första gången jag gör det här så jag vet varken in eller ut. Jag har en massa inloggnings uppgifter som jag inte vet hur dem ska användas korrekt.
Behöver jag exempelvis ändra inloggnings info på min lokala databas för att den fjärranslutna överföringen ska ske korrekt?

Hmm....många frågor vet inte vid vilken ände jag ska börja förklara :blink:

==============================================
PHP filens databas anslutnings datan.

// Settings for MySQL

$host='localhost'; // Hostname of MySQL server
$dbUser='henning'; // Username for MySQL
$dbPass='penning'; // Password for user
$dbName='klanning'; // Database name

================================================== =
Min fysiskt lokala webb snickar server där jag använder programmet >> MySQL Query Browser << för att fila på databaser. Samt dem inloggnings data jag använder för att starta programmet och få tillgång till databasen.

SERVER HOSTNAME: localhost
PORT: 3306
USERNAME: root
PASSWORD: qwerty
DEFAULT SCHEMA: klanning

Nu försöker jag nå mitt webbhotell One.com fjärranslutnings server. Med samma program som jag använder för att leka med min lokala databas dvs. MySQL Query Browser. Sen skriver jag in dessa inloggnings datan som jag fått av One.com dem angav ingen portnummer så jag använde samma som på min lokala LAMP test server.

port: 3306

MySQL:
Host/Värd: localhost ( borde inte denna del bestå av ett IP-nummer till One.com? )
Databas: mydomain
Användarnamn (User): mydomain
Lösenord (Password): 1234567

Ingen anslutning vad gör jag för fel? Vart i dessa 3 delar är det som behöver redigeras och anpassas för fjärröverföringen av min databas till webbhotellets server?
wizzo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat