Tanken med en sånt här initiativ är naturligtvis inte att straffa personalen på posten utan mer att visa hur mycket jobb vi gör åt posten samtidigt som vi betalar för det.
Det leder in sin tur till en debatt bland personalen som förhoppningsvis sprider sig,till slut skulle det kunna bli en för posten ohållbar situation.
Jag lämnar in mina rek. och pf-brev färdigutskrivna,personalen väger och tar betalt.Jag betalar direkt,ser ingen vits med följesedlar och att betala mot faktura,finns inget att tjäna där varken i arbete eller pengar.
Jag är väldigt säker på att om jag hade gett mitt lokala postkontor ett ultimatum att jag ska ha 5kr rabatt per pacsoftlapp annars får ni fylla i manuellt så hade jag fått det.kvittona jag får är ändå inte specifiserade på vad jag betalar för förutom att det står PORTO.
En snubbe orkar inte ens väga försändelserna utan ger mig samma porto för alla,till min fördel.
Vet inte om det är för att lämnar in på ett mindre företagscenter som dom är mer slappa och flexibla.
Ett par glas rödvin till och jag har bestämt mig