Visa ett inlägg
Oläst 2007-09-24, 19:47 #29
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by jokkoapa@Sep 24 2007, 15:17
Citat:
länsbokstav.se
Näringsidkare kan registreras under den länsrelaterade huvuddomän (motsvarande
länsbokstav) där sökanden har sitt säte. För registrering krävs att sökanden är en
näringsidkare med F-skattesedel. Se www.iis.se för förteckning över länsbokstäver.
är citerad från .SE´s Allmäna villkor © 2007-02-12 Version 3.0.6 dvs det senaste och nu aktuella, så kan inte jag se att subdomänen www finns reglerad och jag trodde i min enfald att IIS rättade sig efter sina egna villkor. Men du din gamla WN-räv kanske kan berätta hur det ligger till och ännu hellre när förändringen skedde..
Jag försökte registrera www.k.se vid ett senare tillfälle (alltså efter att ha registrerat www.ac.se) men blev nekad till detta av NIC-SE (via ombudet) med hänvisning till att de inte längre tillät registrering av subdomäner "www" under länsdomäner. Det fanns inte vad jag känner till, några konkreta avtalspunkter på att detta var otillåtet.

Jag hittade iaf mailet som jag fick till svar vid registreringsförsöket av www.k.se men den är ju dock registrerad nu (sedan 2005-07-13 - dvs efter mailet som skickades som svar på min ansökan nedan).

Citat:
> -----Original Message-----
>From: fredrik.xxxxxx [mailto:[email protected]] On Behalf Of
>Domanavdelningen
>Sent: den 16 april 2004 08:02
>To: 'Xxxxxx Domain'
>Subject: SV: www.k.se
>
>Hej,
>
>Ursäkta att svaret dröjt.
>
>Nedanstående går ej att registrera eftersom vi har lagt in
> en spärr på
>www.se Idag finns ett antal länsdomäner med www.*.se registrerat
>men det registrerades Innan vi lade in spärren för www.se
>
>Mvh
>Fredrik
>NIC-SE
Att IIS inte håller sig till sina egna villkor trodde jag du som gammal domänintressent hade råkat ut för förut? Det hände både en och två gånger i de tidiga dagarna för nya reglerna av .se-domäner.

Så här svarar idag ett ombud när man söker på den idag
Citat:
Behandlar domänansökan www.bd.se(www.bd.se)Kontrollerar status: Ogiltig eller reserverad av tekniska skäl!