Visa ett inlägg
Oläst 2007-09-24, 08:34 #8
berneboy berneboy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 208
berneboy berneboy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 208
Många väljer ett fast klickpris för att kunderna kräver det. Eller åtminstone ett fast tak. Att budet aldrigt kommer att överstiga en viss summa.

Jag håller med dig finnmera. Det blir aldrig den bästa lösningen för kunden om man köper på fast pris. Bästa varianten är att ha ett procentuellt påslag och att leverantören redovisar vad varje klick kostat och skickar sin fakture efter det.

Men då måste man vara noga med att komma överens om en total budget samt ett tak på vad varje klick är värt.

Idag finns det fler variabler än klickbudet involverat i hur man rankar i annonslistan, eller om man över huvud taget visas. Kampanjerna msåte nå en viss CTR och målsidan måste hålla en viss relevans mot annonsen och sökordet man annonserar på. Uppfyller man inte dessa kriterier är det inte ovanligt att G vill att man betalar upp till 70 SEK per klick.
berneboy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat