Citat:
Originally posted by ToBad@Sep 23 2007, 17:29
Vart har du fått de här ifrån?
Om du betalar frakt med UPS eller FedEx så betalar du detta i dollar, och inte i svenska kronor.
Fraktar du ett paket från usa på tex 7 kg och paketet har storlek 30 x 30 x 30cm
så kostar det ca 220 dollar eller 1364 kronor.
7 kilo är mycket om man räknar vad ipodspelare, kameror, färgpatroner, minneskort mm väger. Frakten blir ju ennu billigare per enhet om man optimerar paketet till innehållet vilket ja ju inte gjorde ovan.
|
Hur många Ipods får du in i ett paket på 30x30x30cm om de är i sin förpackning med stötskyddande emballage? Dessutom förutsätter detta att du beställer stora kvantiteter från samma leverantör.
Och för det tredje är 1364:- ganska mycket för 7kg?
Jag har privatimporterat från usa i 10 år så jag baserar det jag säger på den erfarenheten.
Det som lönar sig är att svartimportera, men det är inte lagligt. Speciellt inte om du bedriver en affärsverksamhet. En annan sak som lönar sig är att importera saker som inte finns i Sverige eftersom att man inte behöver konkurrera lika mycket med priset då.
Det senare är däremot en bra idé tror jag. Man ska nog försöka undvika att hamna i prisfällan där man måste pressa priserna hela tiden för att kunna överleva.
Fast får man fram en bra kalkyl så är det väl bara att köra så det ryker?