Ämne: Stabilitet
Visa ett inlägg
Oläst 2007-09-23, 12:14 #3
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by Thomas@Sep 23 2007, 10:49
Har suttit och kollat lite på framtida satsningar. Luskat lite i stabilitet och konkurrens-känslighet.

Slående impact Myspace & Facebook fått på communitymarknaden i Sverige. Kommer det att sprida sig till resten av svenska marknanden för onischade siter?

Eller är det helt enkelt så att de som var 12 år 1999, nu är 20 och har tröttnat på Kjam och Pyss jiddret och bara väntade på första bästa alternativ.

Vad tror ni om framtiden?

Nedan är en bild som visar räckvidd där källan är KIA-Index.
Jag tror att det måste delas upp ytterligare.
Du får inte glömma bort att det idag också finns kjamochpyss-12åringar..
Och trots att de 4 svenska webbplatserna du räknat upp tappat mark så tror jag inte att det är så mycket till utländska aktörer, utan det har kommit en del nya svenska alternativ som exempelvis kamrat .com (med 754487 medlemmar) för den målgruppen. Men jag är också övertygad om att en mycket stor del av gårdagens "lunare" idag är fullfjädrade onlinespelare (MMO) Guild Wars, WoW, EQ, DAoC, Tibia, RuneScape, CABAL mfl mfl som helt enkelt upptäckt något nytt istället för. Det finns säkert andra orsaker också som att de 4 svenska aktörerna du räknade upp ju mer eller mindre haft samma utseende och funktioner de sista åren och folk tröttnar..

Fenomenet Myspace och i synnerhet Facebook har nog snarare väckt liv i den Svenska (och globala) medelåldern och det ligger mycket i vad Kristofer skriver..Facebooks enkelhet och överblick tilltalar den som är nyfiken men samtidigt lite rädd för internet..Men dessa kommer inte från någon tidigare plattform utan är helt färska. Möjligen med enda erfarenhet av Match .com eller spraydate..

Fokus och enkelhet är av stor betydelse framöver..men också ständig förnyelse ..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat