Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Citat:
Ursprungligen postat av myapp
Har något annat webbhotell lyckas skapa så mycket diskussioner och publicitet över ett nytt namn. Aleborg var ganska okänt för några månader sen. Iallafall för mig.
|
Fast ligger inte Binero rätt i tiden? För faktiskt känns det ju som att svenska webbhotell har blivit oseriösare. Titta bara på JX Hosting, sålde ju sina kunder och resultatet blev lång downtime - helt respektlöst mot sina kunder. De flesta webbhotellen har ju risiga avtal dessutom men som delvis har blivit bättre tack vara Jonathan Sulo.
|
Jag håller verkligen med, har inte sagt så mycket om JX innan. Hade konto där som jag sa upp, tyckte de skötte det hela bra eftersom jag hade missat att säga upp det i tid, men det var inga problem. Rekommenderade glatt JX till flera kompisar och företag som jag jobbade med. Det ångrar man ju idag.
Plötsligt dyker det upp fakturor på mitt konto, och inget svar på mail eller telefon. Just nu har jag bestridit 2 fakturor och fortfarande inte hört ett ord. Skumt. Kontot verkar iaf inte finnas kvar, det går inte att logga in och jag har inte fått infomail därifrån om tex uppköpet.
Vi har precis varit ute en runda för att köpa serverdrift, och jag måste säga att det är inte så enkelt. Många av de företag vi var i kontakt med föll bort när vi gjorde en kreditkoll eller tittade på kundsynpunkter.
Köpte alla domäner osv genom Loopia tidigare, men flyttade med Jonathan till Aleborg/Binero, framförallt efter att Loopia strulat till det ordentligt.