Visa ett inlägg
Oläst 2004-07-07, 19:00 #1
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
saflund saflund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
Tjenixen.

Jag håller på med att installera Paynovas plugin på en Oscommerce-shop. Det vill inte fungerar riktigt. Jag får upp paynova i Oscommerce admindel för betalningssätt. Där fyller jag i infot jag fått från Paynova. Sedan när jag testbeställer så får jag upp Paynovaplånboken i ett nytt fönster. Jag loggar in med mitt testkonto men sedan när jag ska godkänna transaktionen får jag upp en javascript ruta som säger "transaction cancelled". Jag pratade med Paynova och dom gav mig följande fellogg:

Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /SÖkVÄG/DOMÄN/catalog/includes/functions/database.php on line 19

Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /SÖkVÄG/DOMÄN/catalog/includes/functions/database.php on line 44
2002 - Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)

select configuration_value from configuration where configuration_key = 'MODULE_PAYMENT_PAYNOVA_SECRET'

[TEP STOP]

Shoppen fungerar för övrigt och den kommunicerar med mysql:en som ligger på en annan server. Jag funderade ett tag på om det faktum att mysqlservern liger inte på samma server som apchen kunde vara orsaken tilla tt det inte fungerar. Har ställt den frågan till Paynova precis och väntar på svar.

Någon som har några ideer?
saflund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat