Visa ett inlägg
Oläst 2007-09-20, 19:18 #33
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:
Originally posted by -WebboT@Sep 20 2007, 08:34
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
I nästan alla kulturer jag känner till så finns det samma grundläggande principer som t.ex. att via respekt för äldre, andras egendom osv. Kom med exempel på motsatser men jag tror nog att du får svårt att hitta några - framför allt i asien och mellanöstern.
Citat från Koranen:
Era hustrur är för er som en åker; beträd därför er åker, när och som ni önskar. (Surah 2:223
Upplever ni uppror från kvinnornas sida, ska ni först tala till dem, sedan överge dem i sängen, sedan får ni slå dem. (Surah 4:34
jag hade kunnat lista ett hundratal liknande citat men jag tror du fattar poängen....
..hedersmord...könsstympning m.m. m.m.......
Fin respekt det där...
Inget jag känner igen som grundläggande principer i den Svenska kulturen.
just my 2 cents...

Det finns brutala delar av bibeln också, och bibeln är det som ligger till grund för hela den svenska kulturen.
Skillnaden är väl att inte speciellt många Svenskar utövar dom brutala övningarna från Bibeln.
Medan man i den Muslimska världen har stannat nånstans på 1300-1400 talet och fortfarande utövar det brutala i Koranen.
Det är skillnaden.

Nu till det tråkiga.
Kritiserar man Islam, så måste man alltid klargöra att man inte är rasist (om man nu inte är det vill säga).
Alltid.
Mina absoluta favorit restauranger, kvartersbutiker m.m. drivs alla av Iranier, Irakier Turkar med m.fl.
Så, nej jag är inte ens i närheten av att vara rasist.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat