Citat:
Läs koranen och prata med muslimer så märker du att de, förutom att dela vanliga värdegrunder med "oss", också är hårdare mot dem som inte lever upp till deras egna sociala värderingar och regler."
|
Dom är ju uppenbart hårdare mot dem som inte lever upp till deras egna värderingar och regler. Fråga Lars Vilks.
Citat:
Om du verkligen tror på yttrandefrihet, så tror du även på rättigheten att rita nidbilder av profeter, utan att behöva frukta för sitt liv. Därmed inte sagt att man bör rita nidbilder av profeter. Det hör till god (svensk) uppfostran att inte göra det.
|
Min tro på yttrandefrihet sträcker sig till den gräns att man ska få säga vad man vill, rita vad man vill eller konstruera vilken hund man vill. Att man sedan ska vara fri ifrån konsekvenser av sitt handlande håller jag inte med om.
Jag menar inte på att Lars Vilks ska dö, eller på något sätt skadas. Det ska polis hindra.
Anledningen att yttrandefriheten fungerar i vårat land är för att vi är en rättstat som ska skydda den som uttrycker sig.