Visa ett inlägg
Oläst 2007-09-19, 12:03 #6
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2007
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Nja.. riktigt så fungerar det tyvärr inte. Jag skall försöka förklara bättre.

Sajt A = Jag
Sajt B = Konkurrenten

Kunderna använder i dag i huvudsak Sajt Bs intranet för att mata in information + bilder om sina objekt. Kunderna är flera hundra och är tyvärr vana att använda Sajt Bs gammla och dåliga funktioner. Även om jag kan få dem att använda mitt system istället så tar detta mycket lång tid.

Sajt B tar betalt av kunden för att exportera informationen till Sajt A. Sajt B tar även betlat av mig för exporten till mitt system. Dessutom passar de på att förminska alla bilder som de skickar över. Dessutom skickar de bara över en bild, även om kunden har laddat upp flera bilder.

Jag skulle gärna betalat ett högre pris för att få den fulla informationen (och täckt deras eventuellt ökade kostnader) om jag bara fick bilderna i full storlek. De vet att detta skulle hota deras "oligopol", och vägrar helt enkelt.

Vad jag har gjort är en superenkel spindel som kan hämta bilderna direkt från deras hemsida via HTTP. Vågar jag använda detta program? Vad säger lagen? Eftersom det är kundernas information och de faktiskt vill exportera den till mig så kan jag anse att jag borde få hämta den på detta vis..

Är det nån som har koll på detta så är jag tacksam för hjälp
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat