Citat:
Ursprungligen postat av Gidlof
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Utan tvekan får du som företagare inte påstå att du är bäst, billigast etc utan att det faktiskt är sant och går att bevisa. Om TV4 har som slogan att deras tv-sida är bäst i Sverige, så måste de ha något som styrker det.
|
Om du tror på detta så kan du stämma var och varannat företag. Som i mitt förra inlägg ser du att de två exempel som jag la in, Toffifees slogan "Man har så kul med Toffifee" och Felix slogan "Gör det goda godare". Ingen slogan stämmer överens med verkligheten.
Du kan nog sällan ställa fram ett påstående som stämmer överens för ALLA människor och gör därför ditt resonemang omöjligt i praktiken. I ditt sätt att resonera är Bill Gates fattig lika väl som att jag är rik.
|
Jag kommenterade bara användandes av "bäst och billigast" som är påståenden om att man är "framför" alla andra.
Varken Felix eller Toffifees slogans är konstruerade på det viset, och de var ingenting som jag tog upp i mitt svar. Med tanke på att det finns en hel drös stämningar och fall i marknadsdomstolen rörande just bäst och billigast kan du ju fortsätta säga vad du vill och ignorera rättsfall. Du har säkert rätt, samhället har fel.
Hade Felix sagt att "Vi gör det goda godast" hade de suttit i skiten de med, btw.