Visa ett inlägg
Oläst 2007-09-18, 19:46 #28
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by melin@Sep 18 2007, 16:09
Jokko - det är du som lever i fel värld.. går du ut med ett påstående så måste du kunna styrka det - en slogan som t.ex "Sveriges bästa köttbullar" är ett påstående
Jag tycker att ditt sista inlägg är motsägelsefullt Mel !
eftersom i min (enligt dig felaktiga) värld är de alla påståenden..och då enligt din (riktiga uppfattning) behöver styrkas..

Carlsberg "Probably the best beer in the world" - Ett påstående de knappast kan bevisa, eller ?

Kanal5 "Roligare TV" - Påståendet bevisas hur ? Själv gillar jag en del serier men att Kanal5 skulle vara roligare vete sjutton.

SVT "Fri television" - (Fri Television OM du betalar licens för TV-mottagare) Detta är en variant av "få gratis telefon OM du köper mobilabbonemanget i 2 år" Dvs påståendet kräver motprestation för att uppfyllas. Men jag hade på känn att du skulle skriva nåt om TV-mottagare - Jag gissar att du inte har TV själv

Toffifee "Man har så kul med Toffifee!" - Ett påstående som kan vara svårt att bevisa eftersom man sannolikt kan ha tråkigt och sorgligt också..

Viasat "Your number one entertainer" - ja Viasat kör väl från UK

Stockholm "The Capital of Scandinavia"- Också en ganska syrlig hälsning till våra grannländers huvudstäder..

Felix "Gör det goda godare" - Påstående som har med individuellt tycke och smak dvs svårstyrkt om inte omöjligt.

Coop "Nordiska inköp ger lägre priser" - Påstående som inte heller lätt kan bevisas, bara antas

Men den här tråden leder inte direkt någon vart och jag försvarar defenitivt inte deras slogan på lång väg och önskar att dom iaf kunde vara så ödmjuka att ändra punkten till ett frågetecken..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat