Citat:
Originally posted by kriwen@Sep 17 2007, 11:35
Varför inte kopiera det som finns på Internet? Jag erkänner att jag kopierar bra funktioner och snygga designsaker som jag hittar på nätet. Varför skulle jag försöka med att uppfinna hjulet igen när det redan finns?
Förstår att man kan reta sig på att något man lagt ner massor med tid på för att få att fungera bara stjäls av andra men det är ju risken med att lägga ut något tyvärr.
|
Man kan kopiera, låta sig inspireras och förbättra, det tycker jag är en sak. Att kopiera verbatimt bevisar bara vilken loser man är. Dessutom straffar det sig ofta i förlängningen när man blir uthängd på forum som detta med bevisföringen klar och tydlig. Du kommer inte undan med sådant på internet.
En professionell aktör som tänker vara långvarig på internet aktar sig för att kopiera helt enkelt. Det kanske är en snabb väg just nu, men det blir en jobbig uppförsbacke när du har blivit ordentligt sågad längs med fotknölarna i en femsidig wn-tråd.
Om det är olagligt eller inte låter jag vara osagt med tanke på hur mycket polisen antagligen bryr sig. Att folk kopierar ens ideer är något man får acceptera, det är bara att se till att fortsätta vara bäst. Quality is king och orginalet är alltid bäst. Jag brukar skratta gott åt losers som av nån mystisk anledning har liknande sidor som mina, samtidigt så tittar jag gärna på mina konkurrenter efter nya uppslag. Det är evolution, något människan har sysslat med länge länge. Det skrevs ju till och med en artikel där forskare hävdade att det som skiljer oss från apor är just förmågan att ta efter och härma.