Visa ett inlägg
Oläst 2007-09-17, 15:26 #37
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag tror sökmotorspam och MFA är något som kommer att leva kvar i många år framöver. Google måste utveckla en artificiell intelligens för att få bort det hela. Det är långt kvar innan vi har äkta AI. Frågan är även om man verkligen vill få bort det. Bara därför att det är en MFA-sida som trafiken kommer ifrån så betyder det inte att det är dålig trafik för annonsören. Visserligen fyller sidorna ingen funktion för besökaren (mer än att slussa denna vidare till ”rätt” sida genom en annons). Men inte heller reklambladen som jag får i min brevlåda fyller någon större funktion för mig som mottagare. Ändå tvivlar jag inte en sekund på att jag kommer att få reklam i framtiden.

Som det är nu, så kan Google tweaka sina algoritmer för att få bort en del av skräpet, men folk som driver den här typen av sidor anpassar sig snabbt efter ändringarna. Det var knappast så att seo-branschen packade ihop och gick hem samma tag som meta-keywords slutade fungera i Google. Det samma gäller mfa-branschen. Blir det svårare, så blir det även mer lönsamt för dem som kan hantera förändringarna och anpassa sig.

Nu har inte jag några större erfarenheter av att bedriva MFA-sidor. Jag har dock erfarenheter av dem som annonsör. Personligen kan jag inte klaga på den trafiken som jag får till min webshop via adsens och MFA-sidor. Den är inte mindre lönsam än annan trafik som jag betalar för att få.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat