Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 96
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 96
|
Jag har inget eget företag, men telefonförsäljare har stört mig tidigare, så jag gick med i Nix-registret, och sedan dess är det bara de företag jag är kund hos som har ringt. Skönt...
Men jag undrar om det inte finns ett bättre sätt att hantera telefonförsäljare. Nu är jag inte juridiskt skolad, så det kan finnas fel i mitt tänkande, och jag rekomenderar därför inte att någon provar det här.
Min tanke är att skicka ett fax/email till alla telefonförsäljningsföretag i Sverige, där jag lämnar en offert på min tid, för (låt säga) 25 kronor per minut (dock minst 15 minuter), och att all vidare kontakt med mig via telefon tolkas som ett accepterande av offerten. Självklart skulle det också stå något om att offerten gäller i fem år (för att slippa skicka ny offert allt för ofta), men beloppen räknas upp med KPI varje år....
|