Visa ett inlägg
Oläst 2007-09-15, 12:01 #32
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
Davids avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
JX var snälla nog att hosta min och företagets mail, något dussin domäner med ett gäng konton konfigurerade som användes (notera imperfektformen) av ett gäng olika människor.

När mailet om flytten kom svarade jag genast och bad så snällt som möjligt att få veta INNAN mail.jx.se bytte namn eller flyttade så att jag kunde uppdatera DNS-inläggen med maskinens nya namn och om alls möjligt vore det bra om båda namnen kunde vara giltiga samtidigt. Fick faktiskt ett svar från någon som undertecknade "Supporten" och tyckte att det vore väl inte helt omöjligt att fixa.

Två dagar senare märkte min kollega och jag att det var en ganska olustig avsaknad av all den vanliga mail från kunder som är intresserade av våra tjänster. Det visar sig att mail.jx.se var borta. Jag ringde icwebb och fick veta att japp, maskinen hade nu bytt namn men om jag bara ändrade DNS-inläggen så skulle allt bli frid och fröjd.

Jag satt och pulade med det i några timmar tills jag försökte logga in på kontrollpanel.icwebb.se, konstigt nog fungerade inte mitt användarnamn där längre. Jag rinde icwebb igen och de kunde inte hitta det bland de användarnamn etc som exporterats från JX. Jag blev lovad av Mattias att han genast skulle återskapa kontot så att jag åtminstone kunde återskapa alla domäner och e-postadresser för hand. Detta var igår vid lunchtid och jag hörde aldrig någonting från honom.

Jag är verkligen skitsur på hur icwebb har hanterat det här och jag vet inte vilken typ av kunder de normalt har att göra med, men jag kan inte tolerera ett dygn utan mail. Om Mattias bemödar sig med att faktiskt kontakta mig så ska jag upplysa om att vi nu hostar mailen hos Google Apps och icwebb kan dra åt pipsvängen.


David
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat