Ämne: Prissättning
Visa ett inlägg
Oläst 2007-09-14, 08:35 #7
hoxons avatar
hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem
hoxons avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by Stuve@Sep 6 2007, 20:21
Jag lånar oxå tråden..
hoxon: Intressant de du skriver. Vi borde ha rätt bra förutsättningar då mot de bolag vi vänder oss mot. Är själv i det skedet nu att en del företag börjat visa intresse.
Vi har en väldigt nichad sida inom tatueringar & piercingar och är nu uppe i ca 1000unika /dag och 40 000sidvisningar/dag och de stiger hela tiden.
Annonseringen är till för tatuerings-studios samt företag som säljer piercingsmycken.

Vad anser du är ett bra pris som man kan lägga sig på nu? på ett ungefär så man vet vart man ska lägga sig eller vad man ska ge för förslag.
Tacksam för svar.
Mvh Stefan
Hej Stefan,

40 x 200 = 8000 kronor per dag är nog max för annonsen. Jag vet inte hur mycket kunden tjänar på att exponera sig så det är svårt att veta. Om det är 1000 unika så tycker jag undra priset bör vara 1 krona per unik alltså 1000 kronor per dag om det är hela sidan de får marknadsföra sig på.

Har du många annonser på en sida kan CPM 50 vara ganska normalt alltså ca 2 tkr per dag för en 250x240 eller motsvarande.

Så runt 2000 kronor per dag skulle jag nog tagit för en relevant annons till en relevant målgrupp med 1000 unika per dag.
hoxon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat