Visa ett inlägg
Oläst 2004-07-05, 16:17 #8
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Hej Mats och tack för att du tar upp denna fråga som vi på TradeDoubler får ett antal gånger dagligen från diverse företag som, precis som Lastbryggan, vill lansera liknande konton/ affiliateprogram. Som du mycket riktigt poängterar gjorde TradeDoubler ett test med företaget "Sexliv", som tyvärr fick betalningssvårigheter och därför var tvugna att stänga ner sitt program.

Vi ifrågasätter inte seriositeten hos tex Lastbryggan och anledningen till att vi valt att inte fortsätta att arbeta med dylika konton har inget att göra med Sexlivs betalningsproblem, utan snarare de "biverkningar" som följde med företagssegmentet i sig. I och med lanseringen av Sexlivs program ökade ansökningarna från sex-/ porrrelaterade sajter lavinartat. Detta medförde att ansökningarna till våra övriga kunder från dessa sajter också ökade vilket i sin tur medförde mycket klagomål, både från våra kunder och surfare på webben. Vid ett antal tillfällen lades kombinationer av "Sexlivs" annonser upp med annonser från företag som absolut inte ville att deras annonser skulle kunna relateras med sex upp på samma annonssajt, vilket fler än en gång ledde till dålig PR för de aktuella företagen och för TradeDoubler. Detta sammantaget gjorde att TradeDoubler Sverige valde en policy där vi inte jobbar med företag som tex Sexliv/ Lastbryggan mfl. Det kostade helt enkelt mer än det smakade.

Mvh
TradeDoubler Support
Ok, det svaret kan jag "köpa" även om jag tycker att det är tråkigt.

En annan liten fundering, vart "drar ni gränsen" för ett porrföretag?
Om jag exempelvis drev en kondomshop, är det också en porrbutik?
Eller om jag drev en sida typ Boxman men även hade en del erotikfilmer?

Anledningen till att jag funderar på detta är att jag diskuterar annnonsering med ett antal tidningar och det vore intressant att veta vart ni står i frågan.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat