|
Supermoderator
|
|
Reg.datum: May 2003
|
|
Supermoderator
Reg.datum: May 2003
|
Jag kan absolut se poängen i det hela.
Nu kan jag ju inte uttala mig om den specifika sajten eftersom jag inte vet vilken bransch det handlar om men om jag går till mig själv och mitt företag så har jag en stor nytta av att lägga in fler än en leverantörs artikelnummer internt i mitt system.
Om vi tar en standardartikel typ "Rabbit Pearl" så har jag minst 4 olika leverantörer som har den i sortimentet. Alla 4 har olika artikelnummer och olika pris. Fördelen att ha alla leverantörers artikelnummer i mitt system är att när Rabbiten är på väg att ta slut så har jag koll på var jag kan få tag på den och vad den kostar hos dom olika leverantörerna. När jag tar fram beställningslistor i systemet till en leverantör så kan det vara lysande att veta vilken prisnivå prodden ligger på om den skulle vara tillfälligt slut hos den billigaste leverantören.
Även för slutkund kan det ju vara bra om denne bara vet ett artikelnummer och skall jämföra priser, i synnerhet på exempelvis elektronik där ofta tillverkaren har ett art.nr och dom olika grossisterna har andra nummer.
Just my 2 cents även om det inte svarar på ursprungsfrågan.
// Mats
|