Visa ett inlägg
Oläst 2007-09-12, 15:37 #7
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Frazze
Citat:
Ursprungligen postat av melin
One kan nog hantera en hel del vad gäller kapacitet.. men du ska veta om att dom har rätt att släcka ner din sida precis när dom vill om dom anser att din sida belastar deras servrar för mycket
De webhotell som brukar rekommenderas på WN är Patrikweb (finns på WN), Loopia (finns på WN) samt Aleborg (finns på WN)
Okej, när nånstans kan man uppskatta att det börjar bli för mkt belastning tro då? Nån fingervisning :-)
Kan inte även de webhotell du nämner göra det om det belastar för mkt, eller menar du mer att dom har mycket högre gräns för vad du får belasta servrarna med?
Nej.. jag menar att dom inte har någon klausul i sina avtal för det. One (och liknande webhotell) kör med "Stör din sida våra servrar - så stänger vi ner den"

Min erfarenhet med t.ex Loopia när något av mina script flippat ur (pga felkodning) så har man fått mail om detta och vilket script det är som bråkar (fick t.om tips på hur jag kunde fixa det)

One (och liknande) kör även med "fri trafik" - vilket inte heller är korrekt. Den är bara "fri" så länge din sida inte stör andra sidor på servern.. osv
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat