Tummen upp för KIA som sak, men orimliga kostnader från många leverantörer.
Det iaf jag upplever med köpare som kommer in via KIA är att de oftare kommer från tidningsvärlden. De vill veta unika besökare i veckan och vad en fast placering skulle kosta för denna tid.
Internetannonsering kan ju knappast fortsätta vara så extremt mycket billigare än tidningsannonsering, ska bli intressant att se hur mycket högre avkastning per unik besökare det blir när ytterligare 30% av nuvarande marknad för tidningsannonser flyttats över till nätet

.
Citat:
Originally posted by LJO@Sep 6 2007, 18:10
Bra annonsörer är för övrigt ute efter mätbara resultat (vilket dock inte alltid behöver innebära direkt försäljning) och jobbar kontinuerligt med att förbättra sin marknadsföring. Med rätt betalningsmodell kan båda parter ställa krav på prestation. Det är lätt att gömma sig bakom varumärkesbyggande, både för annonsörer och för webbplatsägare.
|
Upplever ofta att många inköpare på framförallt större företag inte VILL ha en riktig resultatmätning

, utan föredrar att kunna presentera räckvid mot specifik målgrupp. Köpa en tidningsannons är liksom safe, köpa en banner med tracking som ej görs av en själv och sen presenteras för chefen känns genast lite läskigare
Jag har gärna fel men ...