Visa ett inlägg
Oläst 2007-09-04, 14:56 #10
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Vi har inga garantier att det skall finnas lägenheter som matchar precis vad man önskar, eller att man kommer få ett kontrakt, det är ju alltid uthyraren som avgör vem han eller hon vill hyra ut till.

Här är det senaste svaret:
Citat:
Nu kommer jag inte ihåg exakt när det var jag blev medlem, det kan ha varit i mars också, och antagligen skrev jag in vissa kriterier då jag sökte. Men faktum kvarstår: det fanns bara en handfull lägenheter, och att ingen av dem var inlagd särskilt nyligen. Med andra ord: TOTALT VÄRDELÖST. Det hela gick på några sekunder: jag betalade, loggade in och konstaterade att jag hade blivit blåst.
Det ovannämnda, att det inte fanns några erbjudanden att tala om, var det värdelösa. Vad som kan göras bättre: fixa fler annonser innan ni utger er för att kunna hjälpa folk att hitta en bostad. Som betalande kund räknar man med att kunna välja bland några hundra relativt nyinlagda annonser, annars skulle man aldrig betala från första början.

Anledningen till att jag skulle kunna använda er tjänst i framtiden skrev jag i mitt förra mail, den borde också vara ganska uppenbart för dig om du tänker efter lite. Det var ju du som påstod att ni nu har många flera annonser............ eller? Skulle ni visa er goda vilja genom att ge mig pengarna tillbaka skulle jag kunna tänka mig att bli kund hos er igen.

Hur jag tänker när jag hotar? Jag tänker att jag vill ha tillbaka mina pengar, och eftersom de flesta företag inte har någon direkt moral när det gäller sina kunder utan tänker mest på kronor och ören, tror jag att det argumentet funkar bättre än att prata om VARFÖR det är fel av er att ta betalt för något som är värdelöst – det förstår ni nog själva ändå, om ni tänker efter lite.
Mitt svar lyder:
Citat:
Jag förstår frustrationen över att inte hitta den bostad man önskar, jag har själv varit i precis samma situation.

Vad jag kan tycka är märkligt i just din situation är att du hör av dig fem månader efter du blev medlem och kommer med klagomål. Vi är mycket måna om att våra kunder skall vara nöjda, och har vid flera tillfällen bjudit på både en och två extra gratis perioder när våra sökande haft oturen att inte få tag på en lägenhet via vår sajt.

Om du efter några sekunder kände dig blåst borde du omgående ha hört av dig till oss för att kunna ge oss en chans att förbättra det du anser att vi gjort fel.

Vi döljer inga av våra annonser, utan de är alla tillgängliga för vem som helst, medlem eller ej, så att man verkligen kan gå igenom allt vi har inne innan man blir betalande medlem. När man väl betalar så gör man det delvis för att kunna kontakta de uthyrare som redan ligger i registret, men framförallt för att kunna vara först med att kontakta de uthyrare som lämnar in lägenheter under de 6 veckor man är medlem.

Vi tvingar ingen att betala för våra tjänster, medlemskap på BoPunkten är helt frivilligt.

Jag kan ge dig samma chans som andra kunder som varit missnöjda, jag skulle kunna bjuda på en extra medlemsperiod. Däremot kommer vi ej att återbetala några pengar som du betalade för fem månader sedan.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat