Visa ett inlägg
Oläst 2007-09-04, 14:06 #8
MAT MAT är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 244
MAT MAT är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 244
FABIAN!

Det är faktiskt som så att vissa kunder aldrig blir nöjda!
Du skulle i princip kunna ge bort nyckeln till din firma och fortfarande hörs stön o frust!

Man brukar säga att kunden alltid har rätt!
Jag tänker i bland, "kunden har alltid fel! skulle kunden ha rätt så "plussar" jag rejält!

Jag tror allt handlar om ödmjukhet och ställa motfrågor och låta kunden "prata" av sig!
Skulle det dock komma till en punkt när det inte går att lösa...
Får kunden den avgörande bollen....(Hur den vill göra, ev driva saken vidare etc)

Det är faktiskt som så att "kunder" som denna som hotar att "prata" en massa smörja till andra personer och förstöra för ev upp kommande framtida kunder...
Redan har gjort allt i sin makt just för att "pajja" ditt rykte...
Så med andra ord, kommer du inte att få "creds" av henne senare..
Hon kommer inte att ringa runt till sina bekanta och tala om att du gav goodwill...
Det är redan försent...
Utan gör en "risk-analys" kommer denna kund att ge mig något i framtiden?
Vad gör det för skillnad om jag erbjuder goodwill på detta case etc etc...

Man får bita sig både en o två gånger i läppen i bland...
Lycka till.
MAT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat