Citat:
Originally posted by MrMike@Jul 14 2007, 14:15
Visst besökarna kommer till sidan i en stadig ström, fast trots uppdaterade & optimerade sökfraser så är CTR 'non existent' nu för tiden (klart bättre för ett år sedan).
Och för att inte tala om vad man tjänar för dessa klick. Vad är era erfarenheter av de parkeringtjänsterna som finns idag? Har dom spelat ut sin roll?
För jag kan känna att på det hela så känns det som det är bättre att antingen bara låta domänen visa "parkerad hos loopia" alt. lägga upp en halvsida innehåll ihop med nån 'adsense' enhet, under tiden.
Lite bonus fråga.
Generellt..Ni som använder parkeringtjänster. Är det för att visa att domänen finns till salu eller för att få inkomst på domänen under tiden ni utvecklar sidan?
/MM
|
För vissa typer av domännamn är det säkert som du säger, en hel del besökare, men låg CTR.
I grund och botten beror det dock på vilken typ av domän det är och vilken typ av besökare den attraherar.
Är det ett ortsnamn?
Engelskt ord under .se domän?
Eller är det kanske en felstavning?
Vilken TLD är det?
Finns många faktorer som spelar in och alla typer av namn drar till sig helt olika typer av besökare.
Jag har själv en del parkerade namn, innan själva webbsidan som skall byggas där är helt klar.
Trafiken, €/klick och CRT varierar kraftigt beroende på bransch och varifrån trafiken kommer - type-ins, från ngn länk (i så fall varifrån?) etc. Branscher med hög konkurrens (många adwords annonser) tenderar ge mer riktade annonser och högre CTR. (Ex: hotell)
Ett domännamn som ofta säljs rätt dyrt har ofta hög CTR och €/klick. Du kanske har ganska nya domäner inom branscher som inte är så värst konkurrensutsatta, samtidigt som namnen har under 5 besökare/dag i snitt?
Som exempel på några av mina parkerade namn med hög CTR och €/klick kan nämnas hotellstockholm.se (över 70 % CTR).
Exempel på ett namn med låg CTR (1.14 %) och hög nivå av €/klick är ft.se.
Ett annat exempel är kampanjer.se som har relativt låg CTR och även låg €/klick. Men när den väl är utvecklad så blir det förhoppningsvis helt annorlunda.
Sedan får du tänka på att företagen som erbjuder parkeringstjänsterna skapar helt olika landningssidor och betalar olika bra €/klick beroende på vilken nisch/bransch din domän räknas till. Så det kan vara värt att köra olika företag.
Använder själv domänparkeringstjänster för att få en liten inkomst under tiden som utveckling sker.