Visa ett inlägg
Oläst 2007-08-31, 13:10 #5
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by Pettolajnen@Aug 1 2007, 16:12
Jag driver nu ett företag där jag säljer färdiga hemsidor till mestadels småföretag som inte kan så mycket om hemsidor. Eftersom jag inte har någon egen server så har jag ett samarbete med ett webbhotell där jag lägger kundernas hemsidor.

Så därför får jag inga återkommande beställningar av samma kunder vilket jag nu alltså är ute efter. Därför undrar jag vad det mer finns för tjänster (gärna närliggande kategorin hemsidor) som man kan sälja i typ abbonemangsform så jag får återkommande kunder?

Ps.
Jag har ju funderat lite på att skaffa nån server att lägga hemsidorna på så jag kan ha som mitt egna webbhotell, det skulle va de bästa. Men jag vet inte så mycket om hur man gör, vilka servarar som är bra, vilka mjukvaror man behöver och vad man mer bör veta om och känna till. Det vore ju jättehyggligt om nån som har erfarenhet skulle kunna redogöra lite
Hyr en egen server, då slipper du hamna ibråk med webhotellet vem som äger kunden. Det har t.e.x hänt folk som har varit ÅF till FSDATA, helt plöstligt har FSDATA lagt beslag på ÅFs kunder.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat