Ämne: Smslandet.se
Visa ett inlägg
Oläst 2004-07-01, 13:02 #30
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Nej, du Tomas. Jag tror att du är långa vägar ifrån att ha rätt om denna sida.

Så som jag har förstått av vad som har skrivits i denna tråd, så är det en sida som tjänar pengar på "quiz" och erbjudanden som de kallar det. Eftersom man har samma skara medlemmar (och givetviss nyregistrerade), så måste man ha en bra rulljans på annonser, eller som de kallar erbjudanden. Detta tar tid! Som jag förstårr så kör de intevanliga annonser från Tradedoubler eller likanande, utan ett system där man svara på frågor från företag och får krediter för det. Alltså tar det mer tid att sätta upp en vanliga banner som rullar runt.

Om man nu lägger när såååå lite tid och tjänar så bra så varför skall man sälja? Ur ekonomisk synpunkt är det det dummaste man skall göra. Pengar till nytt projekt? Behöver man 60-100k. Ja då tar man och skapar ihop det om man är ett nätverk av personer som de är. Alternativ tar man ett lån på 100k och med sin nuvarande sms sida har man betalt tillbaka det på 6 månader. Detta skulle ge ju i slutändan bättre avkastning och de skulle ha betalt sin sms sida. Deras argument att sälja denna sida håller inte, tyvärr. Eller så är de inte insatta om hur man bygger ut ett företag. Kanske därför finns det dessa frågeställningar. Känns som inte sidan har så stor chans att överleva längre tid och man vill liksom "snabbt in och snabbt ut".

(Lite kommentar om MrBig. Hans sida han anger är min men han utvecklar den. Att han inte satt ut något är att han ansvarar för mer sidor än många andra här, men de flesta är interna sidor på universitetet, som inte syns utåt.)

En lite sak till. Vad menas du med "potesialen" på flera ställen? Menar du potentialen?
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat