Citat:
Ursprungligen postat av Charlie
Danski, som det rör sig om, blev nyligen intervjuad av Rapport. Slog på rätt sent. Någon som kan återberätta vad som sades?
|
Rapport inslaget
Måste bara säga att Indierna är galna, de skriver om hur de går in och läser sin regerings e-post. Den snubben är modig det måste jag ge honom och detta kommer från den som publicerade listan ;-)
Citat:
Originally posted by -Charlie@Aug 31 2007, 01:10
För att ge min syn på saken. Exakt vad han har gjort är nog ganska oväsentligt. Vill regeringar sätta dit honom får de det gjort.
Det här är stort. Men jag hoppas att han tillslut kommer gå vinnande ut ur det här. På ett eller annat sätt. Förmodligen via bra karriärmöjligheter.
|
Exakt vad som är gjort är väsentligt för två punkter som jag anser:
#1 De berörda måste ändra rutiner, jag har erbjudigt min hjälp som bara är ett samtal iväg. Men förhoppningsvis är de så kompetenta att de kan se vad som hänt.
#2 Att vi inte vill ha hela Flashback sittandes och extrahera lösenord med denna simpla metod. 100 lösenord är vad jag valde att publicera, andra konton som även inkluderar privatpersoner och företag med miljardomsättningar fanns också. För att inte prata om all mailkonversation. Därför är det i dagsläget bara jag och några fåtal tilltrodda som vet vad som har gjorts.
Citat:
Originally posted by -WizKid@Aug 31 2007, 01:29
Jag gillar lösenorden som iranska ambassaden använder. Där talar vi om säkerhet på hög nivå.
|
Hehe skoj att du la märke till det, kändes inte som jag behövde fylla på med fler Iranska ambassader. Det fanns ett visst mönster, undrar bara hur många som loggat in på sina kollegors mail =)
Citat:
Ursprungligen postat av Alper
Hehe, vad bra.. nu vet jag äntligen vem man ska kontakta om man behöver få något Hackat
|
Hihi Alper, betalar du bra? Jag tar ENDAST betalt i hallonbåtar!
Tackar för supporten WN =)
Om ni ser att jag börjar skriva i trådar om att starta webshop för stickade ullvantar så är det nog att konstatera att jag hittat en ny hobby i fängelset.