Citat:
Jag gjorde fel att kommentera dina 15 minuter också.
|
Min
personliga åsikt är att du inte vet vad du pratar om, och med den profil du anget ser jag inget som skulle antyda att du gör det heller.
Citat:
Det är bättre att låta oerfarna medlemmar här på WN tro att man kan driva en sida med sms här i 15 minuter och tjäna 20000 i mpnaden.
|
Många här tjänar 20k i månaden på affiliateprojekt likt detta dom inte ens lagt 15 min på senaste halvåret, så det jag försöker är att få WN's medlemmar att tänka på är att man måste fokusera på hur mycket tid man måste lägga in för att drifta projektet i planeringsstadiet, och just potesialen med internet är att man kan jobba x antal timmar med en sak som gennererar intäckter många år.
Citat:
Det är ju därför ägarna som är 5 st eller så (blue.eye.net) inte har tid till sidan! Bra timpris = 2800,- /timme man skulle lägga ner!
|
Tror även du kommer att förstå potesialen av internet framöver men hittils har du inte gjort det märket jag på vad du skriver, jag tror dessa 5 säljer pga att dom ser mer pengar i ett annat projekt eller att dom kommer satsa i ett nytt projekt så dom ser att dom inte har 15 minuter över om dagen till detta, sedan har dessa 5 många andra siter vad jag vet.
Citat:
Räkna med ca: 1 timmes jobb om dagen. Då syftar jag på support.
|
Exakt supporten är ju det som eventuellt skall ta tiden det är den jag syftar på med de 15 minuterna, och en bra FAQ som tar 1 timme att göra täcker de flesta frågorna som kan uppstå på en sådan tjänst, tendensen jag ser är att endast betalande kunder kommer få support i framtiden och besökare som inte gennererar pengar till siteägaren inte i framtiden kommer att erhålla samma raska support som är normalt nu, själv har jag mer och mer valt att inte ha kontaktinfo till icke inloggade medlemmar, nästa steg kan vara att inte erbjuda support till icke betalnade medlemmar eller "freeloaders" som det annars kallas, många anser nåt likande "lägger inte besökaren energi nog att lära sig funktionerna på siten är det inte en kund som kommer gennerera pengar", riktigt så långt har inte jag gått än.
Vet inte om vi är på samma våglängd med det vi pratar om är en helt vanlig affiliate site byggd på en bra affärside så den blivit populär.
För er som driftar stora siter och vill optimera er tid men ändå hålla bra och snabb support kan jag rekommendera att fixa en toolbar med driftstatusen i projektet, här är ett exempel på den info jag vill ha om driftstatusen på vip.tv.nu (
http://vip.tv.nu/_gfx/dump.gif ) då har man 100 koll samtidigt som man gör annat, 0:an bevid supportikonen (flickan med toffsen) är antal obesvarade supportmeddelanden, om någon postar ett supportmeddelande blinkar ett litet kuvär som man inte kan missa i toolbaren.
Thomas