Citat:
Ursprungligen postat av MusikGuru
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Ponera att driften av sidan tar 15 minuter per dag .....
|
Det där har jag svårt att tro.
|
Pratar du/ni av egen erfarenhet eller gissar ni?
Varför skall man "titta igenom de 100 medlemmar" varje dag, för att det är kul eller för man verkligen måste?
Själv har jag en betaltjänst som för tillfället får in långt över 100 medlemmar varje dygn, dock finns det ingen som helst anledning att kolla över dessa nyregistreringar, dom flyter igenom systemet och det är endast om något går fel som jag behövs?
Ett korrekt programmerat system skall bara behöva övervakas i mina ögon, då har vi gjort och det funkar utmärkt, dessutom snackar vi betydligt större volymer av trafik.
A - O när jag projekterar ett projekt är hur mycket av min dyrbara tid det kommer ta!
Alla som känner mej vet att jag backar direkt om man inte kan få projektet att rulla själva minst 7 dagar utan handpåläggning, det är min grundläggande filosofi, jag skall kunna vara borta en vecka och att skall rulla på.
Har jag nämnt tidigare att jag jobbar heltid i ett byggföretag föresten, annars gör jag det nu.
Fördelen med internet är att affärerna rullar på 24/7 om mjukvaran är i mina ögon rätt programmerad, den som behöver lägga mer energi än runt 15 minuter om dagen på en site liknade exempelt har inte utnyttjar automatik fullt ut.
Citat:
Först skall du kanske sköta servern.
|
Sköta servern, behöver du sköta servern byt leverantör till en som har driftsäkra servrar alt programmera om mjukvaran så den funkar ihop med servern, underhåll av server skall max ta 15 minuter i månaden!
Förväxla inte ovanstående tidsangivelser med tiden man lägger för att programmera, projekter eller slösurfa runt och kolla nya sponsorer, medlemmar, statestik osv ... utan det jag pratar om är ren handpåläggning som behövs dagligen för den gennerella driften.
Sedan för att sticka ut hackan ännu mer, jag tror om alla här på WN som inte jobbar med postorder lade 15 minuter om dagen till att effektivt utveckla nån del i projektet man har, så skulle 50 % av oss då spendera mer tid då än nu!
Missuppfatta inte mitt inlägg, men jag tycker personligen det känns lite jobbigt när medlemmar med underkonstruktionsidor ifrågasätter fakta som enkelt kan bevisas och som dessutom snackar ut i tomma intet om verksamhet som dom inte har någon som helst erfarenhet av!
Thomas