|
Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2006
|
Har gjort ett litet expriment för att försöka få så mycket adsenseklick som möjligt. Har fungerat rätt bra, även om själva sidan är helt förstörd med adsense så fungerar det faktiskt ganska bra.
Tidigare hade jag nästan inga återkommande besökare alls, utan alla som kom in var unika från google. Tänkte då att det var perfekt att trycka in lite adsense och försöka tjäna lite pengar.
Som ni säkert förstår så är det väldigt mycket lättare att tjäna adsensepengar om sidan byger på text och information, istället för någon tjänst som ni erbjuder. Adsense kan då smälta in bättre i texten och användarna är benägna att läsa annonsen.
Jag använder samma font på adsense som på resten av texten, alltså färgvalet är samma. Jag har även gjort mina "riktiga" länkar på sidan understruckna, som adsense har. Det var en viktig del för att få adsense att amälta in äänu bättre.
Tycker ändå jag har lyckats rätt bra i avseende att få ut så mycket som möjligt av reklamen. Med mina ca 20 unika besökare per dag kan jag få ända upp till 10 klick, inte vanligt men det händer. Oftast brukar CTR ligga på 20%, på runt 30-40 sidvisningar. Så nu försöker jag bara komma högt upp på några sökord så blir det nog mer intäkter!
Ville bara dela med mig av det jag vet, kolla sidan här espresso-kaffe.se
Ha en bra dag!
|