Citat:
Originally posted by Jan Eriksson@Aug 23 2007, 14:37
Kan inte svar om det är Telias fel men flera som jag har pratat med idag har haft störningar i mailen. Bla en kund som inte fick ett enda mail under natten och förmiddagen. (inkl SPAM vilket var positivt... ) När vi testade så kom mina mail fram till dem utan problem och deras till mig. Kunden använder Telias SMTP ut men deras domän ligger hos ett annat webhotell. Mina mail går via en annan operatörs SMTP.
|
:-) vet inte om man skall skratta eller gråta:
Här är ett liknande problem och svar som en upprörd kund fått från Telias kundtjänst.
De pekar med rak arm att felet ligger hos oss och att hon helst skall skicka med oss då hennes
domän ligger ju där:
Hej!
Vi har nu djupdykt in i detta ärende och jag har även varit med direktkontakt med vår postmaster.
Felet tycks ligga i att ditt webhotel enbart lagt in en MX pekare, normalt ska man alltid ha två. Detta kan i sin tur orsaka köer eller problem med kontroll av domänen. Mitt tips är att kontrollera detta med ditt webhotel.
Vi finner inga fel på servrarna utan felet tycks ligga i den somän ni har. Om ditt webhotel stöder SSL så kan ni även använda deras mailservrar, då borde problemet vara löst. Lycka till med ditt fortsatta felsökande.
Med vänlig hälsning
Per
Telia Kundservice
Anser du att vi har förstått din fråga?
-------------------------------------------
problemet är ju att detta har hänt över en natt och vi får liknande problem från flera andra kunder som skickar via telia