Ämne: Smslandet.se
Visa ett inlägg
Oläst 2004-06-30, 21:55 #21
MrBig MrBig är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
MrBig MrBig är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
15 minuter är på tok för lite.

Men det intressanta är värdering av sidan. Att alla tittar på inkomster för de senaste månader är ju absurt tycker jag. Framförallt borde man (om man är intresserad) titta på dessa erbjudanden, quiz och annonser som drar in pengar. Allting beror på hur dessa annonsörer betalar för sig; per måndad, per användare som gör en quiz eller per klick på en annons. Antalet medlemmar ökar vilket även också borde gälla för dessa erbjudanden, annars kan man få ett överskott på antalet sms som skickas gentemot intäkter.

Jag antar även att för att få sidan att gå inhop och växa måste väl färsäljning av logor och dylikt med tiden adderas (om det inte redan finns där). Detta medför att sidan på långa vägar inte är en färdig produkt utan måste utökas, vilket också utesluter de "15 minuter".

En sista sak som oroar mig och som stärker mina första tankar om annonsörer är definitivt siffran man tjänar med tanke på nya medlemmar:
500-600 st ==> 20000
100st/per dag ==> 12000.

Totalt antal: 25000,-

Detta betyder att 1000 nya medlemmar genererar ca. 2000,- den första månaden, medan de gamla medlemmar ca. 25000 genererar resten av summan, för tillfället då 12k-2k=10000,-.
Med tanke på att de första månader då man tog in fler medlemmar och nuvarande de man tar in färre, så borde antalet gamla medlemmar som ständigt ökar generera mer och mer pengar. Detta är dock inte fallet, eftersom vinsten är bara 12000,- den senaste månaden. Detta tyder bara på att medlemmar med tiden blir mer passiva för dessa erbjudanden och därför bli dessa erbjudanden mer och mer betydelsefulla och måste bli fler och fler. Så titta inte på medlemmar eller omsättning - titta på annonsörer. Det är i alla fall mitt tips! Man har väl inga garantier hur länge dessa annonsörer stannar eller?
MrBig är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat