Visa ett inlägg
Oläst 2007-08-28, 19:28 #8
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by AndreasBlomquist@Aug 27 2007, 17:34
Vi köpte våra förlovningsringar online hos Hellkes, www.hellkes.se
De kör ju med samma leverantör som till exempel Smycka men kostar en bråkdel mot vad man betalar i en riktig butik. Vi var fräcka som sprang och provade modell och storlek på just Smycka och beställde sen online på Hellkes och sparade därmed strax över 4000 kronor på våra förlovningsringar.
Lite ot men ert agerande är inte alls ovanligt men verkligen ett hot för en del irl-butiker. Jag var några gånger hos anrika Kameradoktorn (rip) där de beklagade sig över att många tog råd av dem enormt engagerade och proffsiga personalen både före och märkligt nog efter köpet trots att de köpte kameran på nätet för några futtiga hundralappar mindre. Service är dyrt och jag tycker att det inte är mer än rätt att betala för den. Att det skilde så mycket som 4000 kr är olyckligt för Smycka och jag skulle npg ha gjort som ni, men hade det kostat 600-800 kr mindre på Hellkes skulle jag ända ha handlat på Smycka. Känns mer rätt så. Däremot är det bara att konstatera att det handlar om att hitta nya affärsmodeller som gör att det lönsamt att ha irl-butiker.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat