Citat:
Originally posted by myapp@Aug 28 2007, 13:33
Du får räkna med ca 0.1-0.2 sekunder per bild, sida, objekt. Sumera ihop alla de och du märker hur mycket längre tid sidan tar att ladda. Ta bara den här sidan så har du ca 8 objekt minst. Dvs skulle ta 1,6 sekunder längre att ladda om sidan låg i USA.
|
Inte för att påstå att du har fel, men vad bygger du dina siffror på? Rimligtvis måste det väl vara kapaciteten över atlanten som är den begränsande faktorn jämfört med om servern funnits i Sverige. En gång i tiden fanns det väl typ en kabel under det tjusiga namnet "atlantkabeln", men jag föreställer mig att så inte är fallet längre utan många operatörer har egna kablar. Det borde väl eg också innebära att det inte finns något exakt svar på min fråga eftersom det skulle förutsätta att alla hade samma tillgängliga kapacitet ett givet tillfälle, men nu är jag väl då ändå mest ute efter lite mer användarupplevt fakta, på det sätt som du beskriver dem. Sen kan det så klart vara begränsningar även i Sverige men de borde slå på ung. samma sätt i vilket fall som helst.
/pJ