Citat:
Originally posted by Mathias@Aug 28 2007, 00:15
Går lite i samma fundering, alltså att dela forum på olika sajter. Jag är dock lite rädd för att det blir duplicate content i googles ögon. Har du tänkt något på det eller du kanske inte är så orolig för det?
|
Delvis, dock känner jag att min tilltänkta funktion är viktigare än google (får jag stryk nu?)
Grejjen är såhär.
Jag driver ett branschinriktat forum med ett par hundra medlemmar.
Driver även en webbshopp i branschen, det jag vill göra är att sammanlänka bildgallerier innehållande produkten samt att recensionstrådar skapas automatiskt i forumet + lite länkning mot prisjämförelsefunktionen, men bara vissa delar nåbara ifrån webbshoppen, men allt nåbart via forumet från forumsajten.
Enda sättet jag kom på som verkar någorlunda bra är att köra samma databas, två olika interface, hittils
På detta sätt tänkte jag vidga antalet recensioner och möjliga gallerier som produkten finns i genom att rikta 2 sajter mot samma, vilket gör att jag slipper vänta på recensioner som kommer via shoppen.
Och självklart är kopplingen mellan de två sajterna väldigt tydlig, så det är inget fuffens eller så.
Några ideér ?