Citat:
"Jag själv och personen som säger sig äga domänen har diskuterat väldigt mycket via PM här på WN och han vill helt enkelt ha kostnaden för domänen och överlåtelse avgiften. Jag Är extremt motvillig att lämna från mig ett enda öre, mer en princip sak."
Om han inte vill ha betalt för domänen så har han väl gjort dig en tjänst egentligen? Om han reggade domänen i ond tro för att tjäna en slant så hade väl han begärt pengar för den? Kostnad för överlåtelse är ju inte mycket och varför skulle han betala den när han egentligen "räddat" din domän? Om jag vore du så skulle jag genast ordna överlåtlsen och tacka honom...
|
Det började med att han ville ha pengar... Han ändrade sig sedan efter att diskussion pågått ett tag. Han har inte räddat min domän på något sätt, jag har ju reggat den och betalat den en dag tidigare än han... han har dock lyckats få in pengarna snabbare eftersom han använde sig av Visa.
Jag vill bara att rätt ska vara rätt.. om hans köp är godkänt och domänen tilldelas han så är det hans domän, men jag är väldigt motvillig att betala någonting för överlåtelsen om det nu blir en sådan, oavsätt mängden pengar. Han säger ju dock nu att han kommer avregistrera domänen och låte mig betala 100kr till han, dvs kostnaden för domänen, vilket jag är tacksam för. Men det är ju tack vare mig (och min klantighet) som han överhuvudtaget fick reda på domänen, och på sätt och vis utnyttjade mig till egen vinning, vilket vad jag har förstått var hans syfte från början.