Citat:
Ursprungligen postat av Christian
Citat:
Originally posted by -Robert@Jun 29 2004, 12:45
Citat:
Ursprungligen postat av Christian
En lösning vore att de webbhotell som vill bli ha en "kvalitétsstämpel" ger bort ett konto till kontrollanten/webhotellsguiden.
|
Synd bara att "kontrollanten" är "känd" av webhotellet. Hört talas om "gräddfil"? =)
Kan bli lite som i Faulty Towers när restauranginspektören kommer på besök...
|
Förvisso, men det är ett generellt problem när det gäller kvaliétskontroll. Jag ser ju t.ex. hos min arbetsgivare vilket engagemang det blir när det är dags för ISO9000 revision
Kombinera det med möjlighet för besökare att kommentera webbhotellet så tror jag nog att man har kommit så långt man kan rimligtvis komma.
|
Nja att jämföra detta med ISO/QS..etc är nog lite svårt i det här sammanhanget...Varför tror du att
dessa revisioner är planerade nästan ett år i förväg? Jo, för att hålla systemet (märkningen) vid liv!
Att det fixas och donas dagarna innan gör det samma, bara det blir gjort.
När det gäller detta projekt bestämmer vi(?) nivån och hur vi säkerställer att webbhotellen följer dom normer
*tråkiga ord*..som sätts upp...Kunders kommentarer kan vara intressant, men det finns ju forum för sånt

.
Portalen förlorar nog sin status om den inte bygger på eget kompetent material...
Christian->Är du intresserad av att gå vidare?...någon?...Tar säkert mycket tid, men vi börjar i mindre skala och ser vart det slutar någonstans..eller?