Medlem
|
|
Reg.datum: Mar 2003
|
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
Det är ett känsligt ämne...
Personligen skulle jag nog inte göra det, då du har 4500 trogra kunder i ditt nyhetsbrev varför reta upp några av dem?
De kunder man redan har fått ska man värna om enligt mig och då är det tveksamt om man ska låta ett annat företag (inom samma branch eller ej, det kvittar) skicka till dem. Skulle jag vara kund hos ett företag och det hände skulle jag tycke att de agerade mycket oproffisinellt och tänka på att byta butik.
Frågan man måste ställa sig är om man får fler kunder än vad man tappar? Är tveksam om man går +, då ni är i samma branch är det inte helt otroligt att flera av era prenumeranter är med i båda listorna - de blir bara extra irriterade då de får två av varje utskick.
"Deras" kunder (och "dina" kunder) är troligen nöjda med den butik de handlar från och därmed räcker det med erbjudanden och liknande från ett företag.
Eftersom du dessutom skriver att du inte ska sälja listorna elelrl iknande och det står "Vill du prenumerera på LASTBRYGGANS nyhetsbrev" (eller ngot liknande har jag för mig) så godkänner de nyhetsbrevet av DEN anledningen och inte för att de ska få ett ytterligare brev som de kanske inte ens är intresserade av.
Så enligt mig, hoppa av det - tror du klarar dig bättre utan dessa adresser! Men som sagt, är en känslig fråga.
|