Visa ett inlägg
Oläst 2007-08-22, 17:16 #7
Quarks avatar
Quark Quark är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Quark Quark är inte uppkopplad
Medlem
Quarks avatar

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Originally posted by logicfive@Aug 15 2007, 16:57
Visst är OpenAds bra. Men vad jag förstår så är Quark ute efter ett script som låter honom vara sitt eget affiliateprogram och inte gå via företag som t.ex. TD, Affiliator och Double m.fl. för att koppla affiliates till sin webshop. Eller?

Kika runt lite på http://www.hotscripts.com/PHP/Script...ams/index.html så kanske du hittar nåt.

/edit.
Frågan var tydligen inte heller vilket script han ska använda utan mer om det är värt besväret att köra vid sidan av de större bolagen.

Fördelen med att annonsera via de befintliga aktörerna är att de redan har ett stort antal webbplatsägare kopplade till sig så har du en bra deal kan det gå fort att få ut den på många siter. Nackdelen med att köra eget affiliateprogram vid sidan av är som du säger att det krävs en del administration.
Jaaa, äntligen nån som förstod vad jag menade.
Jag kanske borde formulera mig bättre i fortsättningen

Det jag har att välja emellan är antingen att köpa tjänsten via TD, Double, Affiliator mfl vilket kostar en slant eller att lägga tid på att sätta upp en trackerserver och själv hitta eventuella sajter som vill vara min affiliate.

Finns det någon som testat att sätta upp egna trackers och har erfarenheter från att hitta sajter att annonsera på?
Quark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat