Citat:
Ursprungligen postat av kulmungi
...då menar jag allt för att det aldrig ska bli tvunget för mig att bevisa att vi ingått avtal. Vilket det kan bli om det går vidare i en tvist. Varför försätta sig i denna situation när man löser det genom en enkel signatur?
|
Tvister kan uppstå ändå. Om du mottagit ett papper per fax kan du inte bevisa att det är personens underskrift. Har du erhållit ett original finns förmodligen fingeravtryck på pappret som i alla fall bevisar att personen hållit i pappret.
Citat:
Ursprungligen postat av kulmungi
Skulle vara intressant att en dag få ett jobb, men man får bara avtalet i handen och chefen säger att du är anställd. Inga papper skrivs under. Här skulle nog de flesta backa och vägra göra något fören man skrivit på ett anställningsavtal.
Men vi kan i nästa läga godkänna ett avtal på detta sätt, när vi köper produkter.
hmmm, vi vill ha en garanti på att vi får vår lön, men vi vill inte ha samma garanti på det vi köper med vår lön.
|
Jag har jobbat på Banverket. Vi skrev inget anställningsavtal. De fattade ett beslut om anställning och jag fick någon form av intyg på det beslutet.
Skriver du avtal i två exemplar när du köper Aftonbladet i en kiosk också?