Visa ett inlägg
Oläst 2004-06-28, 22:39 #18
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Jag har självt testat (eller testar) Scorpiondata och har kommit fram till att i denna prisklass med den bandbredd de erbjuder, så är de inte det minsta sämre än någon annan.

Tvärtom så är servicen bra, upptiderna acceptabla. Man får generöst med databaser vilket är kanon. Jag har aldrig förstårr mig på varför man skall snåla med det i alla konton. Det tar ju inte mer tid att administrera, och 5 databaser drar ju lika mycket kraft som alla de tabeller i 1 databas, eller? Som sagt tidigare så är kontrollpanelen lite annorlunda än vad man är van vid och man fattar inte vissa sake från början, vilket känns krångligt. Men det är lätt att få mer databaser, underdomäner, mail, ändra DNS. Dessutom är det ett stort plus att man kan flera sidor (adresser) på ett konto. Underbart för utvecklingsarbetet om man har flera projekt.

Kör även för tillfället en sida på Netland.se (= Webbhotell.com) och måste verkligen säga att för de pengarna man betalar till de får man oftast inte speciellt mycket. Visst fungerar det nu, men det var stora problem med databaser under 1 månads tid och fast man mailade var svaret bara att de arbetar på det. Under tiden gick det segt som bara den att t.o.m. ladda en textsida. Kontrollpanalen är......vilken kontrollpanel? Allt man kan styra här är att sätta upp emailkonton, eller forwards. För allt annat, som t.e.x skapa underdomäner skall man maila personalen.

Detta är kanske en enkelt sammanställning, men mina erfarenheter säger att jag väljer Scorpiondata över Netland för tillfället, då jag känner mig lite mer i kontroll över subdomäner mm. Priset är hälften så högt för dubbelt så mycket på Scorpiondata. Detta är ju inte helt fel om man vill ha sina utvecklingsidor där.

Men man skall ju kanske inte lyssna på mig för alldeles för mycket. Jag lyssnade på alla som tyckte att Netland var så fantastiskt och jag är inte speciellt nöjd med allt kring kontot. Endast driften verkar fungera på det hotellet. Har ett år att avverka där (9 månader kvar) och det får man ju ta. Alla får skapa sig egna erfarenheter - det är det bästa sättet att hitta just det hotellet som passar en bäst!

Dock anser jag att WebMazter är lite för negativ och gärna klämmer åt Scorpiondata. Varför vet jag inte. kanske något personligt?
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat