Förhållandet service/kvalitét relaterat till pris är rätt intressant.
Det finns "små-hotell" som erbjuder lika service till ett avsevärt
lägre pris som "stor-hotell" erbjuder. Även ex tjänster inräknat.
Vilken kvalitéts-kategori skulle/bör dessa "små-hotell" tillhöra?
Devicen; "man får vad man betalar för" är ju sann, till viss mån.
Men att utgå från att "dyrast är bäst" passar inte i dagens läge.
Om vi ser på "överjästa" hotell med höga ingående kostnader
och smal vinst-marginal, så finns det en viss risk att de allt fler
lågpris-hotellen tar över marknaden & fler elefanter som faller.
Det är just den explosion på marknaden av dessa "små-hotell"
som bidrar till det kaos som lilla Pelle & andra lätt trampar fel i.
Kvalitéts-kategorier "gratis-hotell" och "betal-hotell" är de som
jag närmast kan tänka på när jag reflekterar över Pelle som ej
är i behov av den service/kvalitét som ett "betal-hotell" bör ha.
Pelle's behov stämmer då bättre in på "gratis-hotell"... Eller?
Jag tror att det fortfarande bör finnas en gemensam norm för
web-hotell, oavsett dess pris-filosofi, som kan tjäna som en
slags kvalitéts-märkning till gagn för både Pelle och företag.
Låt oss fortsätta den intressanta diskussionen. Det lovar gott!
MVH: WebMazter