Visa ett inlägg
Oläst 2007-08-18, 11:58 #4
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Följande blir sett mer generellt men kan vara intressant ändå.

Inom supportverksamhet, oavsett område, så är det ganska vanligt att man har haft en policy som säger svar inom t.ex. 24 timmar men har svarat kanske inom 1 timme för det mesta. När man då ska börja spara pengar för att öka vinsten så justerar man supporten så att den har så att den precis lever upp till policyn vilket ger kunder en avsevärd försämring i svarstider. Det här upplever kunderna som ett problem medans företaget anser att kunder får det som är avtalat.

Båda sidorna har rätt. Kunderna får "sämre" support än tidigare men fortfarande får det den support de betalar för. I de flesta fall så är det alltså kunden som får rätta sig efter avtalet och vill de ha bättre support så kostar det och det är sällan småsummor.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat