Citat:
Att "skilja på kunderna" till 2 kategorier; "oviktig" resp. "viktig",
kan ha den nackdelen att det inbjuder till en likadan indelning
av web-hotell & därmed till ett orört kaos som nu är i branschen.
|
Jag säger inte att "Pelle" är oviktig men att han inte ställer samma krav som jag gör och kan då kanske inte heller förvänta sig samma service/support/uptime som jag som betalar betydligt mer kan göra. Samma som att vissa köper sina datorer på Lidl och då inte kan få samma service som en "riktig" datahandlare kan ge. Det är ju ett val som den enskillda personen/företaget får göra.
Citat:
Det vore, inte bara därför, lämpligare att behandla alla lika rättvist
så att det då kunde framkomma en lika rättvis kvalitéts-märkning.
|
Självklart skall alla behandlas rättvist men på nåt sätt så får man ju vad man betalar för och för vissa är det viktigast att det inte kostar nåt, därför tycker jag att man kan skilja på "Pelle" och företag. Sen tycker jag naturligtvis inte att "Pelle" skall bli lurad och tro att han får fri bandbredd/100% uptime m.m. när han inte får det.
Jag tror inte att det är fel att hålla isär "hushållshotell" och "proffshotell" på samma sätt som övrig teknikbransch typ hifi/dator/kök eller vad nu månne vara.
// Mats