Citat:
Ursprungligen postat av end
Citat:
Originally posted by -Anders Larsson@Aug 17 2007, 14:14
Citat:
Ursprungligen postat av end
Som icke ombud måste jag säga att allt detta med domänhanterare och direktregisteringar är ett mycket bra steg. Alla ombud klarar inte av det här med den tekniska hanteringen av domäner, och då är det guld värt att ha IIS:s hanterare istället.
Direktregistreringar låter även det bra, vi får dock se hur slutresultatet blir.
|
Det är just det som är den öppna marknaden, de ombud som inte klarar av att hantera det registrerar du inte domäner hos, och de kommer på sikt att försvinne. De som har bra system och bra priser får fler kunder.
Med IIS direktregistreringar är växen stor till ett monopol, där en aktör helt fritt sätter priser och väljer vilka servicetjänster som ska finnas. Inte bra.
|
Knappast. Tyvärr köps domänen tillsammans med webbhotellet, och det är nästan alltid så att dns:en inte går att ändra. Då sitter man där (eller rättare sagt kunden sin sitter där). Själv använder jag Loopia och Aleborg, och kommer nog fortsätta med det.
|
Ursäkta, men jag har köpt mängder av domäner utan webbhotell under de senaste 10 åren och aldrig har jag varit hindrad att själv välja vilken NS-servrar domänen ska använda.