Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Jul 2005
|
Som företagare händer det då och då att man missar räkningar, inget konstigt där.
Däremot är det något mycket konstigt med denna historia om ett glömt 3 år gamalt konto hos B-one eftersom det är omöjligt att säga upp konton där (vem fan har fax idag?):
-Vanlig räknging? Inte sett röken av.
-Påminnelse? Vad är det?
-Påminnelse två? JAVISST, kraftigt försenat jämfört med utskrivningsdatument med tre dagar på mig att betala.
Betalar den några dagar sent och bryr mig inte längre förrän idag:
-Mina föräldrar ringer om att de fått ett brev om att jag är hos kronofogden från Intrum Justitia. Men vänta? Varför skickar Intrum Justitia om att jag är hos kronofogden till mina föräldrar, en adress jag inte bott på i många år? Och för vad?
-Ringer till Intrum Justitia och lyckas förstå att det inte är hos kronofogden men att de vill ha betalt drygt 800kr för besväret att hantera denna skuld på 200kr annars skulle det bli så.
Och nu börjar det riktigt roliga! Intrum Justitia hävdar att de i måndags för fyra dagar sedan kolla att jag var folkbokförd på mina föräldrars adress. Dessutom ska de ha skickat all tidigare handlingar dit trots jag inte haft med den adressen att göra på år. Mina kära föräldrar är dessutom pensionärer vilket betyder att posten är dagens höjdpunkt att sortera, inte ens ett reklamblad går förbi deras näsa. De garanterar att de inte fått något annat till mitt namn. Intrum vägrar berätta i vilket folkbokföringsregister de tittat utan besvarar med "det är reglerat i lag".
Pengarna skiter jag fullständigt i men detta är inte första gången det händer skumma saker på Intrum och alltid är man boven med hoten "Annars blir det kronofogden!". Det är faktiskt inte så jävla kul att ha sina gamla föräldrar ringades frågande om varför man är hos kronofogden när detta är falskt och oavsett vad inte ska gå till någon annan än mig om det vore fallet.
Kanske överdriver jag men detta känns både som kränkning, hot och lögner från ett inkassobolag. Är det något lönt att gå vidare med detta då jag faktiskt har allting dokumenterat, vilket råkar vara ett brev hit från B-one, ett till mina föräldrar från Intrum och ett urdrag från folkbokföringen med min nuvarande adress som är oförändrad sedan ett år tillbaks.
|