Visa ett inlägg
Oläst 2004-06-28, 17:47 #7
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Mycket intressant diskussion detta.

Jag är själv i den sitsen att det i särklass viktigaste är att min server snurrar 24/7, sedan om det kostar några tusenlappar extra om året så spelar det inte så stor roll.

Jag tror att det är viktigt att skilja på kunderna i denna diskussionen, det finns ju två typer.

1. Pelle som har en privat hemsida som det inte gör så mycket om den ligger nere nån kväll.

2. Företag som det är katastrof om servern står still i en halvtimme, och där är det ett oerhört viktigt val man har att göra när man skall byta hotell, för när man väl sitter på ett nytt hotell med ny server så är det ju jobbigt att komma på att det inte funkar så bra.

Vad jag tror hade varit bra hade varit om dom hotellen som vänder sig till företag med stora krav hade hållt en dialog med sina tidigare "stora" kunder och fått tillåtelse att lämna det aktuella företaget som referens med telefonnummer och mejl där jag som ny kund kan få kontakta dom och "kolla läget"

Detta skall ju naturligtvis ligga öppet på hetellets hemsida så att företaget i fråga inte behöver känna att dom "måste" prata väl om hotellet i fråga.

Personligen skulle jag gärna ställa up som referens till mitt hotell.

(Webmazter, välkommen till WN föresten)

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat