Wow det var mycket respons.
För det första. Desigen. Den är mer igenomtänkt än da vinci koden.
Vår affärside har varit att sälja kuvert till företag. Företag köper större volymer.
Dem vet vad dem ska ha. När kunden vet vad dem är ute efter vill dem bara hitta produkten så fort som möjligt.
Det ska vara klarspråk. Det här får du, det här betalar du för. Klart. Alla fokusering ska vara kring produkten.
Enkel stilren design ger ett lugnt intryck. Framsidan ser ut som en kuvertförpackning.
Sveriges största internetsidor bygger med samma teknik. Blocket, tradera, komplett,aftonbladet. expressen m.fl. jag studerade 100 sidor innan jag tog fram vår design. En enkel ren sidan med bara enkla fäger och text uppdateras snabbt även med dålig internetanslutning.
Om vi nu skulle vänt oss till privatpersoner så skulle upplägget vara upplösning 1400x1600. 100 mb flashfilmer direkt på förstasidan som spelar upp högt ljud. Köp 5 paket kuvert och betala endast för 3 och få en cykel på köpet.
Popupfönster, blinkade taggar med snabb leverans, eller "vi leverar inom 24 timmar" = skiten lämnar företaget inom 24 timmar. Sen är det upp till posten.
m.m. listan kan göras lång.
Tydligen så är det såna här amatörer som lyckas. Jag har sett det innan och jag förstår inte.
Tänker inte konsumenterna efter när dem handlar? Blir dem blåsta direkt?
Jag tog fram en perfekt optimerad sida. Efter 5 månader är resultatet att nästan alla beställningar gjorts av
privatprsoner eller miniföretag. Det kanske är dags att tänka om. Vår kundkrest är inte storföretag trotts
att jag gjort 6 siffriga offerter. Det är möjligen som en del säger. Det ser för lyxigt och dyrt ut.
Vi måste skylta med våra superpriser direkt på förstasidan. Pris per kuvert är bra.
Jag har bara en sak att säga om seo. Det är skit. I alla fall den versionen som jag har erfaranhet av. Programmet är gjort så att man lägger upp information på en sida och försöker använda ett nyckelord ex kuvert så ofta som möjligt.
Resultat blir att kunden först kommer till någon www2.kuvert.se/seosida. Sen får dem klicka vidare till nästa sida för att komma till en länk och till slut hamna på kuvert.se. Krånligt, fult onödigt.
Slutligen svar på fördelarna med en bättre affärsidé:
Snabba leveranser : Leverans nästa dag. (= 2 dagar men är tillverkarens förs snack)
5-7 dagar på tryck.
Låg fraktavgift: 150:- svin dyrt men har ingen bättre lösning i dagsläget.
Rabattsystem: Finns i webshopen har bara inte luskat ut hur jag ska lösa det.
+ att man inte vill skänka varorna som vissa konurenter gör (idioter)
Låga priser: - finns ingen billiagre!
Bra service: -nja vi svarar inte i telefon.
Stort och brett sortiment: Brett sortiment av standardkuvert och emballageprodukter. Kan specialtillverka vad som helst i hur stora upplagor som helst

Helhetslösningar: jajamensam. fixar allt!
Hög kvalitet på produkter: från 180:- till 1200:- för 500 c5 kuvert Eller från kvalitet till prestigekuvert.
Utförliga produktbeskrivningar: kan säkert förbättras.
Säljande produktbilder: jag behöver inte sälja. Kunden vet vad den vill ha..
Användarvänlig shop: Den verkar inte vara anpassade för privatpersoner som förväntar sig få en cykel på köpet.. hatar elgig